RAPORT O SYTUACJI EKONOMICZNO - FINANSOWEJ SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ
W ALEKSANDROWIE ŁÓDZKIM ZA 2022 ROK
RAPORT O SYTUACJI EKONOMICZNO - FINANSOWEJ SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ
W ALEKSANDROWIE ŁÓDZKIM ZA 2021 ROK
RAPORT O SYTUACJI EKONOMICZNO - FINANSOWEJ SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ
W ALEKSANDROWIE ŁÓDZKIM ZA 2020 ROK
KODEKS ETYKI PRACOWNIKÓW SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ W ALEKSANDROWIE ŁÓDZKIM
Niniejszy kodeks prezentuje podstawowe wartości respektowane przez pracowników Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Aleksandrowie Łódzkim i propaguje kulturę przestrzegania obowiązującego prawa, podejmowania decyzji w oparciu o kryteria etyczne oraz odpowiedzialności za czyny. Jest jednym z elementów mających zapewnić stałe doskonalenie jakości, funkcji Zakładu i służy budowaniu efektywnej, uczciwej i przyjaznej atmosfery w SP ZOZ.
I. Postanowienia wstępne
Ilekroć w niniejszym Kodeksie jest mowa o:
II. Zasady ogólne
III. Zasady postępowania pracownika
Właściwą postawę pracownika Zakładu wyznaczają następujące zasady:
a) chętnie dzieli się wiedzą i doświadczeniem zawodowym z innymi pracownikami.
b) ceni i respektuje wiedzę, doświadczenie, kwalifikacje i poglądy innych pracowników.
c) dba o dobrą atmosferę pracy opartą o zasady etyki i wysoką kulturę osobistą, stosowny
i schludny ubiór oraz wygląd w miejscu pracy
d) pracując w zespole dąży do zgodnej współpracy i eliminacji sytuacji konfliktowych,
a także przestrzega zasad poprawnego zachowania oraz poszanowania praw pacjenta,
e) przestrzega obowiązujących przepisów prawa, wewnętrznych wytycznych, procedur, instrukcji, regulaminów oraz norm etycznych.
a) zapewnia równe traktowanie wszystkich pracowników, współpracowników, pacjentów i petentów bez względu na wiek, płeć, stan cywilny, narodowość, rasę, orientację seksualną, wyznawaną religię, niepełnosprawność, przekonania polityczne, przynależność związkową, jak również sytuację majątkową, pozycję społeczną oraz pokrewieństwo z pracownikami SP ZOZ.
b) zobowiązany jest do sprawnej i uprzejmej obsługi pacjenta, petenta, zachowując postawę dialogu oraz unikania słów i zachowań nietaktownych, które nie licują z kulturą i dobrymi obyczajami.
c) nie wykorzystuje swojej pozycji lub funkcji do osiągania osobistych korzyści lub naruszania dóbr osobistych innych pracowników,
d) nie rozpowszechnia informacji nieprawdziwych, plotek, pomówień dotyczących innych pracowników .
a) jest świadomy konsekwencji związanych z podejmowanymi decyzjami w tym także ze skutkami finansowymi.
b) dba o dobre imię i wizerunek Zakładu
c) dokłada najwyższej staranności w zakresie ochrony wszelkich informacji, pozyskanych w ramach pełnienia obowiązków służbowych.
Działa bezstronnie i niezależnie i powstrzymuje się od wszelkich arbitralnych działań, które mogą mieć negatywny wpływ na sytuację pojedynczych osób oraz od wszelkich form faworyzowania, bez względu na motywy takiego postępowania.
IV. Dokumenty powiązane
Kodeksy etyki ustanowione dla poszczególnych zawodów.
V. Zakończenie
Kodeks jest własnością pracowników, którzy go przyjęli w dniu podpisania przez Dyrektora SP ZOZ zostanie podany do wiadomości pracownikom w sposób ogólnie przyjęty w SP ZOZ
ANKIETA SATYSFAKCJI PACJENTA
W związku z dążeniem Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Aleksandrowie Łódzkim do doskonalenia świadczonych usług, prosimy o anonimowe udzielenie informacji na temat stopnia zadowolenia Pani/Pana ze sposobu obsługi oraz spełnienia wymagań i oczekiwań pacjenta przez pracowników SP ZOZ.
1. Czy słyszał/a Pan/Pani o wprowadzeniu Kodeksu Etyki Pracowników Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Aleksandrowie Łódzkim :
TAK NIE
2. Czy będąc w SP ZOZ pytał/a się Pan/Pani o Kodeks lub prosił/a o udostępnienie jego treści:
TAK NIE
3. Czy uważa Pan/Pani, że wprowadzenie Kodeksu Etyki było dobrym rozwiązaniem i przyczyniło się do poprawy jakości pracy pracowników SP ZOZ:
TAK NIE
dlaczego:......................................................................................................................................................................................................................................
4. Czy uważa Pan/Pani, że pracownicy kierują się Kodeksem Etyki w swojej pracy:
TAK NIE
5. Jeżeli nie to z jakimi naruszeniami Kodeksu Etyki spotkał/a się Pan/Pani do tej pory .........................................................................................................................
..........................................................................................................
6. Czy wg Pana/i zasady Kodeksu Etyki mają wpływ na zwiększenie zaufania mieszkańców miasta do naszej placówki?:
TAK NIE
7. Czy wg. Pana/i zawarte w Kodeksie Etyki zasady są zgodne z Pana/i oczekiwaniami:
TAK NIE
jeśli nie to co należałoby zmienić lub uzupełnić
.................................................................................................................................
.................................................................................................................................
..................................................................................................................................